Thursday, February 7, 2013

HARGA LESEN PALING MURAH DI KUANTAN. UPDATED 2018

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada viewer Cikgu Zul sekolah memandu



Hi semua..apa khabar? Kenapa Cikgu Zul cakap "harga lesen paling murah di Kuantan?" Sebenarnya bukan cikgu sendiri yang cakap macam tu, tapi ini adalah feedback dari calon-calon yang dah mendaftar lesen dengan Cikgu Zul.

Alhamdulillah, untuk tahun 2017, Cikgu sekali lagi dinobatkan sebgai agent / rakan niaga terbaik bagi tempat ke-2. Terima ksih kerana mempercayai dengan perkhidmatan Cikgu Zul. Sebagai makluman, perkhidmatan pendaftaran lesen memandu Cikgu Zul hanya beroperasi di Kuantan sahaja. Iaitu di Akademi Memandu Kuantan ( Batu 6) dan Pusat Latihan Memandu Cermat (PMC) Sungai Soi. 

Dari segi bayaran, Kadar bayaran yang berpatutan dan boleh dibayar secara ansuran disamping caj pengangkutan percuma bagi sekitar bandar Kuantan dan sehala telah menarik minat calon untuk mendaftar lesen memandu. Paling penting, tiada caj tersembunyi.

Bagaimana dengan jadual belajar? jadual belajar adalah mengikut kelapangan masa calon sendiri. maklumkan pada cikgu jadual waktu kita, InsyaAllah pembantu Cikgu Zul akan susun atur jadual belajar untuk anda. Pastikan ada komunikasi dua hala supaya Kami tida terlepas pandang dengan anda. 

Tiada asas memandu? jangan risau, kami akan ajar dari 0. Seorang cikgu yang berpengalaman lebih dari 20 tahun sebagai jurulatih memandu dan pastinya bertauliah. Kami dari tim Cikgu Zul mengucapkan jutaan terima kasih kepada anda semua...

Jom Daftar Lesen Memandu. Hubungi :

Cikgu Zul 019-9865968
Pn. Meera 014-2276867
(whatsapp / call)




116 comments:

  1. Berapa harga kalau nak buat lesen kereta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERMULA TAHUN 2015 harga lesen adalah berbeza dari tahun yang sebelumnya berikutan perlaksanaan GST 6% dan terdapat penambahan modul dalam latihan memandu.TK.

      Delete
    2. Assalamualaikom cikgu sya nak tanya sya dh ada lesen E sya nak ambik PSV berapa ye

      Delete
    3. π‘†π‘Žπ‘™π‘Žπ‘š...β„Žπ‘Žπ‘Ÿπ‘”π‘Ž 𝑙𝑒𝑠𝑒𝑛 πΈπ‘‘π‘Žπ‘› 𝐺.𝐷.𝐿

      Delete
  2. lesen moto dah de. nak tau lesen kete bape hage??????

    ReplyDelete
  3. Salam cikgu zul..nk tnye lesen kereta n motor rm brapa ye?pakej trmasuk dgn amek n hntar ke?sy dkt im1.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lesen B2+D (motor dan kereta) RM1310..caj pengakutan tak dikenakan. TK

      Delete
  4. murah2 nyer tu berapa la?? sy xda lesen motor, n nk wat lesen kete, berapa? n klu nak wat dua2 lak berapa la?

    ReplyDelete
  5. salam dan selamat sejahtera

    #update harga lesen

    Lesen B2 dan D (motor dan kereta) RM1310
    Lesen D (kereta) RM960
    harga boleh nego.. untuk details boleh hubungi en zul di talian 019-9865 968. TK

    ReplyDelete
  6. Salam. Nak tanya skit cikgu. Saya dah ada lesen kereta tp saya br nk buat lesen motor. Ingat nk amik L dulu. Berapa harganya ye? Kalau ceramah n amali tu ada x buat hari sabtu? Tq cikgu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tambah kelas untuk motor (B2) RM170 shj. ceramah amali ada pada hari sabtu dan ahad, tk

      Delete
  7. salam...if sy nk buat lesen kereta sje buleh x???cm ner ngn bayaran???leh wt ansuran x???

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh.bayaran juga boleh secara ansuran. bayaran pendahuluan RM200. tk

      Delete
  8. Salam, saya dah ada lesen kereta, nak apply lesen motor B2. Baru nk bljar bw motor. Brapa byrn sampai dpt lesen P? Dan apa step yg perlu dilalui? Cikgu Zul area mana?
    Terima kasih.
    -mawar-

    ReplyDelete
  9. w'salam.bayaran tambah kelas motor (B2) RM420 shj. perlu hadir kelas amali B2. Jika Cik Mawar berminat sila sediakan 2 keping salinan ic, berserta 2kpg gambar ukuran pasport, dan lesen L lama (original). setakat ni en zul di area PMC beserah, minggu depan insyaAllah akan bertukar ke Akademik Memandu Kuantan (AMK),Batu 6 Jln Gambang.TK. Salam Ramadhan.

    ReplyDelete
  10. Salam. Saya dah ada lesen motor. And saya dah pernah blajar utk lesen kereta juga. Dah dua kali ambil test tapi gagal. Cikgu yang mengajar kurang bagi tips. Jadinya kalau saya nak belajar dgn cikgu zul and ambil test di kuantan berapa harga ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm. harga ulangan test depend kpd bahagian yang gagal. untuk makluman lanjut boleh hubungi en zul di talian 019-9865968. tk

      Delete
  11. salam en. zul. ada ansuran tak. kalau boleh saya nak buat lesen motor dengan kereta sekali.

    ReplyDelete
  12. kat mana saya boleh register ? dan berapa jumlah yang saya perlu bayar untuk permulaan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm. tempat pendaftaran di Zulkifli yajid enterprise,no.6 stadium darul makmur. menghadap padang MPK 2 (Tempat Jom Heboh. pendahuluan RM200. tk

      Delete
  13. salam ckgu zul.
    saya dah ada lesen moto.
    harga lesen kete berapa sekarang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam. RM780 shj termasuk hadir ke ceramah amali separuh hari.

      Delete
    2. Salam cikgu zul . saya baru lulus ujian statik , boleh saya ambil ujian amali di tempat cikgu zul ?

      Delete
    3. wslm..fiza sebelum ni ambil kursus dimana?

      Delete
  14. Assalam cik zul sy nk wat lesen D shj... 6 thn lebih sy bw kete xde lesen... terbuka hati nk wat lesen... berapa harga kalau wat di AMK?

    ReplyDelete
  15. Assalam cik zul sy nk wat lesen D shj... 6 thn lebih sy bw kete xde lesen... terbuka hati nk wat lesen... berapa harga kalau wat di AMK?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam.. kalau tak ada lesen motor lagi harga lesen kereta RM960. Lebih baik ambil lesen cepat2 sebelum harga naik

      Delete
  16. Salam cikgu zul boleh saya tahu berapa harga untuk buat B Full ? Anak saya masih student tingkatan 5.

    ReplyDelete
  17. Saya nak tambah kelas B full. Berapa kena bayar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rm550..lesen l kena upgrade kpd kelas B full.boleh dtg ke office kami di stadium.

      Delete
  18. Salam. Berapa rm untuk tambah kelas moto (B2 dan B) kalau dh ada lesen P kelas D?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..boleh call terus en zul di 0199865968 untuk keterangan lanjut atau hubungi kerani di 0142276867

      Delete
  19. salam .sy nak buat lesen L motor dulu .senang nk bergerak dalam bandar .berapa ea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm.. rm261 untuk lesen L. boleh call en zul 0199865968 @ kerani
      014-2276867. tk

      Delete
  20. B full berapa harga? Sy dah ada b2 n D..smpai dapat p..tempat kat mana ye abg zul punya

    ReplyDelete
  21. Rm550. tempat di Akademi Memandu Kuantan (AMK), Bt6. tk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa lama boleh siap lesen b full tu... boleh ke dapat dlm masa seminggu?

      Delete
  22. Salam..tmpt dftr still kt stadium lg ke?
    Mntk update almt

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam..tempat pendaftaran masih di stadium. - No.6, Stadium Darul Makmur, cuma tempat menjalani kursus dan latihan sahaja telah bertukar ke Akademi Memandu Kuantan (AMK Bt.6) tk.

      Delete
  23. masih mahal ... Kalau kat KL, harga lesen kereta RM780 sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..ini kerana harga yang di maklumkan adalah harga lesen di Kuantan, bukan di KL..setakat yg sy sedia maklum, harga lesen di Penang adalah yg paling murah setakat ini.tk :)

      Delete
    2. as salam cikgu zul....mase skrang nk wat lesen moto brape..adik saye nk wat...dia x d ape2 lesen lg

      Delete
    3. wslm..harga pakej B2 utk L rm261 dulu. tk

      Delete
  24. salam..cikgu zul..sy nak wat lesen kereta tapi tinggal dekat neram satu dan xde transport untuk pegi belajar memandu..boleh dtg ambik dan hantar tak?berape charge dier..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..mohon utk hubungi en zul terus di 019-9865968 .tk

      Delete
  25. Update harga terbaru berapa sekarang ni ? Nak buat lesen motor , selama nie takda ape-2 lesen lagi . Berapa harga ? tempat di mana ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. institusi memandu baru di Akademi Memandu Kuantan,Batu6. tk. pakej B2 utk L rm261

      Delete
  26. Salam en zul. saya baru nak buat lesen motor. sblum ni takde apa2 lesen. berapa harga utk B2 lesen L ? Kalau nk smbung P kena bpe ringgit ?

    ReplyDelete
  27. salam harga lesen keta skg bpe utk yg dah ade lesen motor? bpe lama tempoh utk wat lesen keta? sebulan cukup x utk test jpj skaligus?

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum. ..
    Berapa harga untuk tambah kelas b full..

    ReplyDelete
  29. Salam . kalau nak buat lesen motor + kereta brape erk ?

    shahrul_

    ReplyDelete
  30. Salam Encik zul...klaw sy dh ad lesen l pas2 dah blnjr 8 jm n dh wt q test..brpe lg sy kne byr

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum

    En Zul, saya dah ada lesen D..tapi sebab dah lama tak bawa kereta jadi tak mahir. boleh ke saya belajar semula dan berapa bayaran yang dikenakan. Terima kasih. -Nora-

    ReplyDelete
  32. Assalamualaikum. En zul. sy xpenah lagi buat lesen .. so, igt na amik lesen b2+d. Tp sy student uitm jengka. Bpew hrge utk pakej b2+d n cmner klas ye. Buley ew amik ari sabtu or ahad? Cz sy ad claz ari isnin smpai ari jumat.

    ReplyDelete
  33. @Nur Atikah wslm. boleh hubungi terus en zul di talian 0199865968. pengangkutan disediakan dan kelas ada juga pada hari sabtu dan ahad. tk

    ReplyDelete
  34. assalamualaikum :) tumpang tanya. boleh ka kalau saya sudah ada lesen L. kemudian saya sudah habis 6jam. tinggal test jpj lagi saya mahu tukar tutor and tukar tempat ? saya ada sedikit masalah dengan tutor kereta saya :( terimakasih

    ReplyDelete
  35. assalamualaikum :) tumpang tanya. boleh ka kalau saya sudah ada lesen L. kemudian saya sudah habis 6jam. tinggal test jpj lagi saya mahu tukar tutor and tukar tempat ? saya ada sedikit masalah dengan tutor kereta saya :( terimakasih

    ReplyDelete
  36. @Anonymous w'slm. boleh tapi akan merugikan masa dan bayaran. berpindah ke institusi memandu yg lain sama seperti menjalani semula latihan dr awal kerana meibatkan kaedah pembelajaran yg mungkin berbeza.. TK.

    ReplyDelete
  37. Assalamualaikum En Zul, saya dah ad lesen D CDL dan lesen L untuk B full, brape harga untuk sambung buat lesen B full yer?TK

    ReplyDelete
  38. Salam , saya takde lesen ,nk buat lesen kereta n moto skali brape eh?

    ReplyDelete
  39. kereta n motor brpa ..yea.n pndahuluan brp...angkutan de x..

    ReplyDelete
  40. as salan cik zul saya nak buat lesen kereta skrg harga dia berapa ...kalu nak guna kad oku boleh kurang kan herga tak sedkit

    ReplyDelete
  41. assalamualaikum encik...saya ada lesen b2 motor...kira p tuk motor...tpi baru persan lesen tamat tempoh lebih dari 6 bulan...berapa yang saya keba bayar untuk peberahui lesen tamat tempoh dekat jpj???dan berapa denda lewat untuk peberahui lesen b2...harap boleh tolong...

    ReplyDelete
  42. @yusuf_9191 salam. boleh perbaharui lagi lesen P dengan syarat tidak melebihi satu thun dari tamat tempoh. bayaran akan diberitahu di JPJ. tk.

    ReplyDelete
  43. Salam, cikgu zul, skrg berapa harga untuk lesen kerete D?

    ReplyDelete

  44. Salam...Cikgu Zul...Sy nak taye. Sy sekarang dah ade lesen B2 & dlu sy penah wat L kete, tp dah tmat tempoh..Sekarang nie sy nak wat lesen kete full...bape rm? n camne steps die?

    ReplyDelete

  45. Salam...Cikgu Zul...Sy nak taye. Sy sekarang dah ade lesen B2 & dlu sy penah wat L kete, tp dah tmat tempoh..Sekarang nie sy nak wat lesen kete full...bape rm? n camne steps die?

    ReplyDelete
  46. assalamualaikum
    boleh tanye tak ..kalu nk buat gdl kereta brape harga dan bila boleh buat?

    ReplyDelete
  47. Lesen gdl d brape harga?

    ReplyDelete
  48. Salam.Berapa ye harge tambah lesen motor B2 kalo sy da ad lesen D (kompeten)? N dekat x dengan uia kuantan? Saya belajar di situ.

    ReplyDelete
  49. salam,brpa harga lesen motor dan kereta skrg?

    ReplyDelete
  50. Salam.boleh tolong update harga terbaru untuk pengambilan lesen kereta dan motor?

    ReplyDelete
  51. Salam..klau dh ad lesen moto dan nk amik lesen kereta...bleh tahu brapa harga sekarang??

    ReplyDelete
  52. @Shaz miraie ni harga lama kan? hari tu sy dtg stadium harga dah berbeza..ikut modul baru.

    ReplyDelete
  53. Salam ckg zul,d tmpt ckg zul ada x lesen kelas H?kalau ada brp byrnnye?

    ReplyDelete
  54. Salam ckg zul,d tmpt ckg zul ada x lesen kelas H?kalau ada brp byrnnye?

    ReplyDelete
  55. Salam cikgu zul...adek sy ingin buat lesen moto dan kereta...tp dia buta huruf..cmne caranye?ada x speacial test?@pn ada cara lain..blh contact sy ni 0145149146

    ReplyDelete
  56. Salam cikgu zul...adek sy ingin buat lesen moto dan kereta...tp dia buta huruf..cmne caranye?ada x speacial test?@pn ada cara lain..blh contact sy ni 0145149146

    ReplyDelete
  57. Salam cik zul , nk buat e full brapa bayaranya, n brapa lama proses tuk lulus?

    ReplyDelete
  58. Assalamualaikum en zul..nak tanya..harga terbaru lesen kereta berapa? Ada pakej student ? Bleh ambil dan hantar customer x?

    ReplyDelete
  59. Klw thn ni hrge naik x????kerete brpe???

    ReplyDelete
  60. Klw thn ni hrge naik x????kerete brpe???

    ReplyDelete
  61. Salam...kalau nak ambik lesen B2 harganya berapa ye? Boleh daftar terus di amk tak ?

    ReplyDelete
  62. Slm cikgu zul, saya dah ada lesen b2 dan d, lesen apa yg perlu saya ambil utk bawa bas, tlg maklumkan step yg perlu saya buat dan kosnya,tq

    ReplyDelete
  63. Slm cikgu zul, saya dah ada lesen b2 dan d, lesen apa yg perlu saya ambil utk bawa bas, tlg maklumkan step yg perlu saya buat dan kosnya,tq

    ReplyDelete
  64. assalamualaikum cg zul.

    saya sedang ambil lesen b2 dan D di perak. tp sekarang saya nak tukar ke kuantan untk lesen kelas b2 jadi ada sebarang cas yg dikenakan kpd saya atau tak? kalau ada berapa ye?

    ReplyDelete
  65. Slm.. Cgu Zul.. Skrg hrga kete bape ye?.
    Cas pegi balik bape kena??

    ReplyDelete
  66. Slm.. Cgu Zul.. Skrg hrga kete bape ye?.
    Cas pegi balik bape kena??

    ReplyDelete
  67. Salam cikgu zul..lesen gdl brape harga?

    ReplyDelete
  68. SAlam..berapa harga nak buat lesen kereta terkini?sekarang saya sudah ada lesen motor.perlu ke amik semula ujian komputer utk kereta?tk

    ReplyDelete
  69. Salam en.zul...hrga nk buat lesen kereta sekarang brape ye?cas prgi blik brapa?sy dk area bukit sekilau

    ReplyDelete
  70. nk Tanya ..betul ker umur 15 boleh ambik lesen L moto

    ReplyDelete
  71. Tmbh kls B full berapa...dah ade b2,d,L b full...

    ReplyDelete
  72. Assalamualaikom? Cikgu zul..ade x kawan cikgu zul yg dekat temerloh yg bg harga murah mcm cikgu zul atau lebih kurang. Harap cikgu zul dapat tolong.. tq

    ReplyDelete
  73. Lesen forklift ad x..klau sape tahu area kuantan ni bgthu yea.0172794612.tq

    ReplyDelete
  74. @Syed Hazwan Tak betul. Pemohon mesti cukup umur 16 tahun. Terima Kasih

    ReplyDelete
  75. Kalau ada saman trafik,boleh ke ambil lesen?

    ReplyDelete
  76. Kalau lesen l tamat tempoh 2 tahun tapi saya dah bayar smpai hbis .. Apa akan terjadi dgn duit tu. Still valid or invalid duit tu

    ReplyDelete
  77. Lesen l dh tamat tempoh then duit utk lesen p pun dh byr kalau nk amik lesen l semula adkh duit tuk lesen p kna byr smula jgk

    ReplyDelete
  78. Tahun ni punya harga tuk kete n moto brape pulak?

    ReplyDelete
  79. sy da lesen tp da 20th x pernah kereta.
    sy nk belajar smula, brpe kne byr...?

    ReplyDelete
  80. Assalamualaikum. Klo lesen l mto sya dh reniew. Lesen l yg lma n yg reniew dh hlang tapi sya ade resit yg reniew jdi ape perlu dilakukan sbb sya perlu bljr mto lagi

    ReplyDelete
  81. assalamualaikum. klau saya nak amek lesen bln 9 nnti boleh saya tau total charges utk lesen motor dan kereta plus charge pengangkutan

    ReplyDelete
  82. assalamualaikum. klau saya nak amek lesen bln 9 nnti boleh saya tau total charges utk lesen motor dan kereta plus charge pengangkutan

    ReplyDelete
  83. assalamualaikum. saya nak amek lesen kereta ngan motor bln 9 nnti... jdi saya nak tau charge yg kene utk both lesen termasuk charge pengangkutan

    ReplyDelete
  84. Assalamualaikum cikgu zul... Sy nak brtanya, sy sekarang ada lesen gdl D, E full, psv, jadi saya nk tambah utk lesen gdl E sendi.. Berapa kos utk sy buat lesen gdl E sendi?

    ReplyDelete
  85. Salam cikgu zul,sy nk tnya klu buat lesen E full,klu kejur dgn gdl bpe

    ReplyDelete

terima kasih.. :)